GOSU 2v2 (US/FR)

How to play GOSU in 2v2 !?

To win, a team must score 3 victory points. Victory points are common to the 2 players of the team.

If a team has more victory points than the other, both players of the latter get the bracketed bonuses.

A card which targets a player may also target your ally.

A card which targets an opponent may only target a player from the opposing team.

There are some new actions you may use during your turn (in addition to the standard ones) :

  • Spend an Activation Token to make your ally draw a card from the draw pile.
  • Spend two Activation Tokens to make your ally draw three cards from the draw pile.
  • Play an Activation Token on an allied card to activate its power. The power of the activated card is then resolved as if it was activated by his owner (your ally).

The Great Battle:

During the Great Battle, only the best army of each team will be engaged in the fight! (This means the army with the highest army point value).

In case of a tie, the values of the second armies are compared . If there is still a tie, the team with the Advantage Token wins.

Voilà comment jouer à GOSU en équipe, 2 contre 2.

La victoire se joue en 3 points de victoire, pour l’équipe. Les points de victoire sont donc communs aux 2 joueurs de l’équipe.

Si une équipe mène aux points de victoire, les 2 joueurs adverses (l’autre équipe) bénéficient des bonus entre parenthèses.

Une carte qui cible « un joueur » peut cibler son allié.

Une carte qui cible « un adversaire » ne peut cibler qu’un joueur de l’équipe adverse.

Les nouvelles actions faisables pendant son tour (en plus des anciennes) sont :

  • Dépenser un Jeton d’Activation pour faire piocher une carte à votre allié.
  • Dépenser deux Jetons d’Activations pour faire piocher trois cartes à votre allié.
  • Jouer un Jeton d’Activation sur une carte de votre allié pour activer son pouvoir. Le pouvoir de cette carte est alors résolu comme si la carte était activée par votre allié.

La Grande Bataille :

Lors de la Grande Bataille, on prend en compte uniquement l’armée la plus puissante (avec le plus haut score de points d’armée) dans chaque équipe.

En cas d’égalité, on compare ensuite la seconde armée de chaque équipe. En cas de nouvelle égalité, la victoire va à l’équipe possèdant le jeton avantage.

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